Huisstijlhandboek

Op zoek naar een huisstijlhandboek? De richtlijnen voor het gebruik van uw huisstijl of corporate identity worden vastgelegd in een huisstijlhandboek. Zo is het duidelijk voor personeel, partners en grafisch vormgevers hoe ze gebruik moeten maken van uw huisstijl.

Huisstijlhandboek

In het huisstijlhandboek staat beschreven hoe het logo gebruikt mag worden, waaronder de minimale grootte en kleurcombinaties. De exacte kleuren van de huisstijl staan genoteerd in RGB, CMYK, PANTONE en HEX kleurcodes. Bij het onderdeel typografie staat een duidelijk overzicht van de lettertypes die binnen de huisstijl worden gebruikt. Aan de hand van een duidelijk stappenplan krijgt u volledig inzicht in de werkzaamheden en voortgang van de opdracht.

1. Aanleveren van materiaal

Heeft u al een logo of complete huisstijl? Dan heb ik materiaal van u nodig om te verwerken in het huisstijlhandboek. Hierbij moet u denken aan het bestaande logo en eventuele gebruikte lettertypes.

2. Concept

Het concept is de eerste opzet van het handboek. Op basis van dit concept kunt u op- en aanmerkingen geven die ik kan toepassen in het definitieve handboek.

3. Afronding

Wanneer de laatste aandachtspunten in het concept zijn verwerkt ontvangt u van mij het definitieve huisstijlhandboek via de mail.

Offerte aanvragen

U kunt gratis en vrijblijvend een offerte aanvragen via het contactformulier. Op basis van de briefing ontvangt u een planning en offerte van de opdracht(en) via de mail. U kunt de opdracht(en) bevestigen door de offerte te ondertekenen.

Brand manual

Looking for a brand manual? The guidelines for using your corporate identity are recorded in a brand manual. This makes it clear to staff, partners and graphic designers how they should use your branding.

Brand manual

The brand manual describes how the logo may be used, including the minimum size and colour combinations. The exact colours of the corporate identity are listed in RGB, CMYK, PANTONE and HEX colour codes. The typography section contains a clear overview of the fonts used within the corporate identity. A clear step-by-step plan provides you with complete insight into the work and progress of the assignment.

1. Supplying material

Do you already have a logo or full corporate identity? Then I need material from you to process in the brand manual. This includes the existing logo and any fonts used.

2. Concept

The concept is the first draft of the manual. Based on this concept you can give comments and remarks that I can apply in the final manual.

3. Completion

When the final points of attention have been incorporated into the concept, you will receive the final corporate identity manual by email.

Request a quote

You can request a free and non-binding quote via the contact form. Based on the briefing, you will receive a schedule and quote for the assignment(s) via email. You can confirm the assignment(s) by signing the quote.